Case: Efficiënt communiceren bij lange projecten

Case: Efficiënt communiceren bij lange projecten
september 11, 2014 Floncker

Case

Efficiënt communiceren bij lange projecten

Om grondig te werk te kunnen gaan, kennen overheden vaak lange procedures. In soms jarenlange trajecten valt het voor bijvoorbeeld gemeenten niet mee om de aandacht van hun doelgroepen vast te houden. Immers, bij veel mensen is de aandachtspanne niet zo lang.

Wat helpt, is als je goed communiceert over het proces. Laat zien welke stappen je neemt in trajecten. Zodat mensen goed begrijpen waarom iets langer duurt en in welke fase het project is beland. Belangrijk is ook om te laten zien waarom je in sommige zaken veel tijd steekt en wat de positieve gevolgen daarvan zijn op de lange termijn. Met een transparante en tegelijk fijnbesnaarde wijze van communiceren creëer je begrip. En dat is een goede basis voor een prettige voortgang van het project.

  • Projecten worden doelgericht en zorgvuldig afgewikkeld. Service, creativiteit en vakmanschap staan hoog in het vaandel!
    - Yvonne Polderman, Esther van der Sluis, Loes Kwint, communicatieadviseurs Florence
  • "Uitstekende voorbereiding staat aan de basis van succes, maar alleen met bevlogen teamleden haal je ook echt de top."
    - Ronald Naar, bergbeklimmer
  • "Luisteren naar je doelgroepen is met social media gemakkelijker dan ooit. De kunst is om wat je hoort te vertalen in ambities en daadkracht."
    - José van Santen, Floncker
  • "De samenwerking met Floncker heeft Faber Personeelsdiensten het gewenste resultaat gebracht. Jose is professioneel, kundig en erg betrokken bij onze organisatie. Dit heeft bijgedragen aan deze prettige samenwerking!“
    - Susannah van Beusekom, Faber Personeelsdiensten
  • We ervaren de samenwerking als persoonlijk, constructief en zeer klantgericht.
    - Yvonne Polderman, Esther van der Sluis, Loes Kwint - Communicatieadviseurs Florence
  • "José heeft voor CenE Bankiers een uitstekende bijdrage geleverd aan het laden van het merk en het opzetten van de PR strategie." - Stephan van de Vusse, toenmalig directeur CenE Bankiers

Ook werken met Floncker? Neem dan contact met ons op.